1 Mart 2012 Perşembe

Hafifliyorum 1: Diyet Geçmişim

1 Mart etkinliği olarak 15 yıllık serüvenimi güncelledim.

Yaptığım diyetlerden öğrendiğim BİR ŞEY var: MUCİZE DİYET diye bir şey yoktur.

Aldığım 40 kiloyu sihirli bir değnekle 1 günde, 1 ayda ya da 6 ayda veremem. Oldu da bir yol bulup verdim. MUTLAKA geri alırım. Yavaş yavaş azar azar benim sevdiğim, bana uyan bir yeme düzeniyle kilo veririm ancak. Bunu kabul ettim. Beynim ve bedenim bu defa bu düzende benimle ve bu ortak çalışma sonucu 110 kilodan 97 kiloya indim. 6 ay sürdü. Yavaş yavaş verdim. AMA ilk defa kendime bu konuda bu kadar inanıyorum.

Lütfen siz de kendinize inanın. Uzun soluklu diyet yapmak istiyorsanız bir an önce kilolardan kurtulayım moduna girmeyin bırakın "geldikleri gibi" yavaş yavaş gitsinler...

Benim Güzel Diyetlerim

İşte benim yıllar boyu yaptığım ve sonuç alamadığım yöntemlerim.
Deneme 1: AKAPUNKTURLARIM BENİM KÜÇÜK İĞNELERİM

1. akupunktur denemesi (2002) (2 seanslık mini bir akupunktur deneyimiydi) (3-4 kilo verdim)
2. akupunktur denemesi (2004) (bu da 2 - 3 seans sürdü) (hiç kilo vermedim.)
3. akupunktur denemesi (2005) (24 KİLO verdim hem de 3 ayda; ama verdiğim kiloları geri aldım.)
4. akupunktur denemesi (2008) (10-12 seans) (10 kilo verdim.)
5. akupunktur denemesi (2009) (karboksipunktur) (Fevzi Özgönül'e gittim. Haziran 2009'da. Oldukça pahalı bir programdı.  10 seans gittim galiba. 400 TL mi 600 TL mi verdiğimi hatırlamıyorum). Sonuç, 10 kilo verdim. Seanslara devam etmeyince diyet listelerine de uymadım ve 2010 Haziran'ına geldiğimde o 10 kilo geri almıştım :(
Deneme 2: Pasif jimnastik ve spor merkezine kayıt. 10 seans
 
Deneme 3: Yosun terapili pasif jimnastik. 8 seans
 
Denem 4: DİYET ÜRÜNLERİ DÖNEMİ
1. Ot çayları dönemi. İdrar söktürücü mü istersin, bağırsak çalıştırıcı mı?
2. Bu arada macunları da unutmamalı. Zayıflama macunu. Hem de her yerde bulamam diye iki kutu birden almalar.
3. Tokluk hissi veren öğütülmiş lif içeren kutular.
4. Herbalife çayları susatan (öyle böyle değil sanki çölde kalmışsın gibi susatan) para kaybından başka bir şey olmayan çayı (Allah'tan mamalarına bulaşmadım.)
Deneme 5: Renkli renkli ilaçlarım -tabii gözdem Xenical- onu alabilmek için aldığım sağlık kurulu raporları. Tokluk hissi veren ve sonradan sağlık bakanlığının yasakladığı reductil.
 
Deneme 6: Ölümcül diyetler:
Atkins diyeti (en sıkı biçimde uyugulanması.)
Amerikan Kalp vakfı diyeti
Tek gıda rejimi
1200 kalorilik diyet
Ölümcül olmasa da benim açımdan sonuç vermeyen diyetler:
1600 kalorilik diyet
1800 kalorilik diyet
Spor alet edevatları:
Koşu bandı
Zayıflama korsesi
Zayıflama kemeri
AB Shaper
Bu da kronolojik sıralama:
1993 Üniversiteden mezun olurken 56 kiloydum.
1995 İki yıl sonra evlenirken 64 kilo olmuştum.
1996 Hamile kaldığımda 67 kiloydum.
1996 Doğuma girerken 87.
1996 Doğumdan 15 gün sonra 75 kiloya düşmüştüm. Şöyle dedim kendi kendime "Hamilelik sebebiyle 8 kilo aldım. nasıl olsa veririm". İşte her şey o zaman başladı. Çocuğa süt olsun diye yediklerim et oldu bana.
1997 Bebeğim 8 aylıkken sütten kesildi. Tartıya bir çıktım olmuşum 84. Tamam dedim "DON'T PANİC" hemen diyet yürüyüş kilo vereceğim yürüyüş. Hoop 79 oldum.
1998 78-79 arasında yaşadım. Yılın sonlarına doğru sonun diyet ve yürüyüşle 72 kiloya indim. ÇOOOOK mutluydum. 67 kiloya inip orada yaşamayı umuyordum. Tabii diyeti bırakınca kilolar HOOOP geri geldi, hem de yanlarında 10 kilo arkadaş da getirmişler.
1999'un sonunda 87 kilo olmuştum. Aşama aşama kilo almaya devam yani. Ama ben durur muyum? Bir diyet iniyorum 83'e arkasından diyeti bir boşluyorum oluyorum 92.
2001 ATKİNS diyetiyle tanıştım. 14 kilo verdim 1.5 ayda 79 kilo oldum tekrar .Yine çok mutluydum. Duramadım tabi orada oldum 94
2003 yılında 96 kilo olmuştum bile. Bu arada ikinci bebeği istemeye başladık. Ama kilodan dolayı da korkuyoruz.
2005 yılında 98 kiloyla hamile kaldım. Doğuma giderken 114 kiloydum. Doğum sonrası 97 kiloya düştüm. Ama 105' çıkmam çok da vaktimi almadı. 33 yaşındaydım. 2 çocuk annesiydim. Başarılı bir çalışandım. AMA MORBİT OBEZ olmuştum sonunda.
2005 yılının Aralık ayında son bir gayretle doktora gittim. diyet-akupunktur- yürüyüşle tam 24 kilo verdim. 107 kilodan 83 kilo indim, hem de 3 ayda. İlk ay 12, sonraki ay 8, 3. aysa 4 kilo vermiştim. Aralık-Mart arası her hafta gittim doktora. Söylediklerine harfiyyen uydum, kaçamak yapmadım. 3 aylık dönemden sonra bende de bıkkınlık oluşmaya başladı ve bıraktım. 6 ay sonra verdiğim kiloların 10'unu geri aldım hemen. 1 sene sonra 10'u daha aldım.

2008 Mayısında 107'i de sollamış 110 kilo olmuştum. 2 aylık akupunktur diyetten sonra 100 kiloya indim.

2009 Mayısında tartılar 116'yı gösterdi. Hayatımdaki en yüksek rakam. Diyete başladım kendi kendime 112'e düştüm. Karboksipunkturla devam ettim 102'ye düştüm.

2010 Mayısında yine 110 olmuştum.
O günden sonra bana bir üzüntü, başarısızlık hali çöktü. Kilo versem ne işe yarayacaktı ki, aradan 6 ay geçmeden eski kiloma geri geliyor ve üstüne bir de eklemeler yapıyordum. 1.5 yıl çevremdekilerin tüm ısrarlarına rağmen (kardeşimin düğünü için yaptığım diyet ve verdiğim 4 kilo hariç) diyet yapmadım. 110 kiloda 4 yıldır yaşayan biri olarak her şeyden uzaklaştım. Mağazalardan bir şey alamaz oldum. 58 beden giyiyordum ve markalı büyük beden mağazalarında bile yoktu. Kardeşimin düğünü için aldığım elbise 54 bedendi ve güç bela olmuştu.
Sürekli kilo vermek sonra fazlasıyla almak ne kötü ne bir durum. Peki niye kilo alıyorum? YEDİĞİM İÇİN; ÇATLAYANA KADAR yediğim için. İşte bu sözün bittiği yerdi. Şimdi bile boğazım düğümleniyor ağlamak istiyorum.
2011 Eylül ayında 110 kiloyla Karatay diyetine başladım. Et ve sebze üzerine kuruluydu ve çerezle desteklendiği için bana uyardı. Bir denemeye karar verdim. Kimseye söylemedim çevremde diyet yaptığımı. Kilo vermeye başladım, ama yavaş yavaş. Az az gitti kilolar ben kaçamaklar yaptım pişmanlık duymadan. Çünkü bir listeye bağlı değildim. Ana prensip protein ve sebze favorimdi, bebek adımlarıyla kilo vermenin çok daha iyi olacağına kendimi inandırdım. Hızlı verirsen hızlı alırsın formülünü daha önce üzerinde çok denemiş biri olarak yavaş kilo vermek bana huzur verdi. Düşündüm ki bu defa farklı yavaş kilo verirsem bedenim bunu anlayışla karşılar ve o kiloları geri almak için sotada beklemez sürekli. Birbirimizi anladık sonunda.
Şu an yeni düzenime başlayalı 6 ay oldu. 13 kilo verdim. 52 beden giyiyorum. Güvenim geri geldi.

SONUÇ:
Yazının başında da yazdım. Tekrar ediyorum:
1997'den bu yana yaptığım yanlış diyetlerden öğrendiğim tek bir şey var:

Üstüne basa basa söylüyorum MUCİZE DİYET diye bir şey kesinlikle yoktur. Eğer olsaydı bu 15 sene süresince bir işe yarardı. Diyet sitelerini açıp "Mucize diyet diyebir şey yoktur." yazısını gördüğümde çok sinirlenirdim. Ama yıllardır yaptığım diyetlerden sonra bu sonucun kaçınılmaz olduğunu gördüm. Mucize diyet diye bir şey yok. Ama KİŞİSEL DİYET diye bir şey mutlaka ve mutlaka var. Siz adına ister dengeleme deyin ister yeni yaşam tarzı.

9 yorum:

Terazi dedi ki...

Çok güzel, öğretici bir yazı olmuş Aysel'cim...

Olası kriz anlarında açıp okunacak ve insanı tekrar hizaya getirecek kadar da etkili...

Sağol :)

Aysel dedi ki...

Umarım öyledir arkadaşım,
Çıkmazlara girdiğimizde bu yazıları okuyup yalnız olmadığımızı görmek bizlere iyi gelecektir.

NİLAY (nilmoon) dedi ki...

çok güzel bir yazı..teşekkürler..

Aysel dedi ki...

Nilay,teşekkürler yazımı okuyup destek olduğun için...

ben işte... dedi ki...

yazını tekrar tekrar okudum, hatta bi çıktısını aldım, günler geçtikçe arkalarda kalacak, elimin altında olsun diye...Ne yaparsak yapalım önce kendimize inanmamız lazım ve dediğin gibi mucize diyet yok, doğru yolu biz kendimiz bulacağız...Ne kadar güzel yazmışsın, ne kadar da doğru....Ben beceremem hiç yazmayı, bi solukta okunan öğretici yazın için çok teşekkürler, ama çok bilinçlisin ve artık ben inanıyorum ki çok güzel kilo vereceksin ideal kilona da kavuşacaksın, tabi hep beraber birbirimize destek olacağız...

Aysel dedi ki...

Asortik, teşekkürler bu güzel sözler için.

Burada benimle aynı sorunlarla uğraşan insanlarla çözüme ulaşmak gerçekten daha kolay. Kopmayalım birbirimizden ve destek olalım.

SKINNY dedi ki...

tebrubelerini paylastigin icin sagol. Bende yazacaktim ama son gunlerde canim cok sikkin. Uzun yazacak sabrim bile kalmamis ama 1 mart yeniden baslayacagim diyete tecrubelerini yazan blogger sayesinde vazgectim. Usenmeden yazip bize iyi ornek oldugun seni ve zaman ayiran butun blog arkdaslarina burdan tesekkur edeyim.

Unknown dedi ki...

kesinlikle insanın kendine has diyet şekli olmalı biraz kilo aldım diyebilmeli ve nasıl vermesi gerektiğini bilmeli çok doğru bir yazı :))

ben işte... dedi ki...

nerelerdesin ????

20 Ekimde 500. günüydü Mide ameliyatı olmamın. Geçen sene 20 Ekimde 80-81 kiloymuşum. 500. günde tartıldım 80 kiloydum. Kilo verme sürec...