15 Ocak 2007 Pazartesi

Benim mucize diyetlerim...

1997'den bu yana yaptığım yanlış diyetlerden söz etmek istiyorum. VE üstüne basa basa söylüyorum MUCİZE DİYET diye bir şey kesinlikle yoktur. Eğer olsaydı bu 10 sene süresince bir işe yarardı. Diyet sitelerini açıp "Mucize diyet diyebir şey yoktur." yazısını gördüğümde çok sinirlenirdim. Ama yıllardır yaptığım diyetlerden sonra bu sonucun kaçınılmaz olduğunu gördüm. Mucize diyet diye bir şey yok. Ama KİŞİSEL DİYET diye bir şey mutlaka ve mutlaka var. Siz adına ister dengeleme deyin ister yeni yaşam tarzı.
İşte benim yıllar boyu yaptığım ve sonuç alamadığım yöntemlerim.
Deneme 1: Pasif jimnastik ve akupuntur. 10 seans
ikinci akupunktur denemesi
üçüncü akupunktur denemesi
dördüncü akupunktur denemesi (itiraf ediyorum bundan sonuç aldım. Ama verdiğim kiloları da geri aldım.)
Deneme 2: Pasif jimnastik ve spor merkezine kayıt. 10 seans
Deneme 3: Yosun terapili pasif jimnastik. 8 seans
Denem 4: DİYET ÜRÜNLERİ DÖNEMİ 1. Ot çayları dönemi. İdrar söktürücü mü istersin, bağırsak çalıştırıcı mı? 2. Bu arada macunları da unutmamalı. Zayıflama macunu. Hem de her yerde bulamam diye iki kutu birden almalar. 3. Tokluk hissi veren öğütülmiş lif içeren kutular. 4. Herbalife çayları susatan (öyle böyle değil sanki çölde kalmışsın gibi susatan) para kaybından başka bir şey olmayan çayı (Allah'tan mamalarına bulaşmadım.)
Deneme 5: Renkli renkli ilaçlarım -tabii gözdem Xenical- onu alabilmek için aldığım sağlık kurulu raporları. Tokluk hissi veren ve sonradan sağlık bakanlığının yasakladığı ilaç (adını bile unutmuşum.)
Deneme 6: Ölümcül diyetler:
Atkins diyeti (en sıkı biçimde uyugulanması.)
Amerikan Kalp vakfı diyeti
Tek gıda rejimi
1200 kalorilik diyet
Ölümcül olmasa da benim açımdan sonuç vermeyen diyetler:
1600 kalorilik diyet
1800 kalorilik diyet
SONUÇ:
Kendime gelip yaşam şeklimi değiştirmem benim hayatımı kurtardı diye düşünüyorum. Bunun için 10 yılım heba olup gitti. ŞİMDİ BOL MEYVE, SEBZE VE PROTEİNLE BESLENİYORUM. ARA ARA AZ KARBOLARDAN ALIYORUM. BENİM BÜNYEME BU DÜZEN UYDU.

6 yorum:

SUNSHINE dedi ki...

ayselcigim kisisel diyet bence en guzeli cunku hepimiz damak tadi ve tercihleri farkli ve en iyi diyet yapabildigin ve seni rahatsiz etmeden uzun sure surdurebildigin saglikli yeme duzeni...Buna spor eklenince kilolar kolayca gidiyor. ben de cok ac gezdim, o kadar aclik hissediyordum bu yuzden spor bile yapamiyordum, bak simdi nasil sacma geliyor. Ama o kotu tecrubeler yasanmdan dogrular ogrenilmiyor.

blog adresim www.aynurun.blogspot.com

Burcu dedi ki...

bazı şeyler gerçekten yaşanmadan öğrenilmiyor ayselcim.bende senelerce o ''mucize''diyetlerin peşinden koştum.akapunktur we herbalife benimde kullandıklarım.2defa dietisyene gittim.hepsinde kilo werdim ama sonunda fazlasıyla geri aldım we en sonunda önemli olanın kilo wermek deil werdiğin kiloyu korumak olduğunu anladım.kilonu koruyabilmek içinse mutlaka kendi yaşam düzenine uygun beslenme şeklini seçmeli we o şekilde yaşamalısın.dengelemeyi mutlaka öğrenmelisin.ben bu 2 şeyi öğrendikten sonra kendimi başarılı saydım.sende kesinlikle doğru yolda ilerliyorsun we başaracaksın.öpüyorum seni

SUNSHINE dedi ki...

profilimi actim...simdi ismimin uzerine tiklarsan sayfama ulabilirsin................

tontontombo dedi ki...

Ayselcim deneme 1,2 ve 6 yı ben de yaşadım. Ve anladım ki herbişey boş, akupunktur dr u beni açlıktan öldürdü, pasif jim. te yatarak çene çaldık arkadaşımla , ölüm diyetleri hayattan bezdirdi beni. En güzeli herşeyden az az yiyorum, yavaş yavaş gidiyor işte.Adını düzelteceğim linkler kısmında ama benim yazılarımı başkası post ediyor, onun için henüz düzeltemedim, en kısa zamanda düzelteceğim.

Talisman dedi ki...

Hepimiz bu yollardan geçtik be Ayselcim, şimdi doğruyu bulmuşun ya, en güzeli o.. benim de benzer deliliklerim oldu.. Ama artık iki 90 daş olarak sağlıklı sağlıklı zayıflıycaz. Buna inanıyom..
Öperim..

aqua / ~~denizbahcesi~~ dedi ki...

ne guzel basarmıssın

20 Ekimde 500. günüydü Mide ameliyatı olmamın. Geçen sene 20 Ekimde 80-81 kiloymuşum. 500. günde tartıldım 80 kiloydum. Kilo verme sürec...