4 Ocak 2007 Perşembe

Hayat Hikayemi bilmeyenler için...

Merhaba Arkadaşlarım,

Geçen gün bir foruma hayat hikayemi yazdım. Düşündüm ki bunu sizlerle de paylaşmalıyım.

1993 Üniversiteden mezun olurken 56 kiloydum.

1995 İki yıl sonra evlenirken 64 kilo olmuştum.

1996 Hamile kaldığımda 67 kiloydum.

1996 Doğuma girerken 87.

1996 Doğumdan 15 gün sonra 75 kiloya düşmüştüm. Şöyle dedim kendi kendime "Hamilelik sebebiyle 8 kilo aldım. nasıl olsa veririm". İşte her şey o zaman başladı. Çocuğa süt olsun diye yediklerim et oldu bana.

1997 Bebeğim 8 aylıkken sütten kesildi. Tartıya bir çıktım olmuşum 84. Tamam dedim "DON'T PANİC" hemen diyet yürüyüş kilo vereceğim yürüyüş. Hoop 79 oldum.

1998 78-79 arasında yaşadım. Yılın sonlarına doğru sonun diyet ve yürüyüşle 72 kiloya indim. ÇOOOOK mutluydum. 67 kiloya inip orada yaşamayı umuyordum. Tabii diyeti bırakınca kilolar HOOOP geri geldi, hem de yanlarında 10 kilo arkadaş da getirmişler.

1999'un sonunda 87 kilo olmuştum. AşAma aşama kilo almaya devam yani. Ama ben durur muyum? Bir diyet iniyorum 83'e arkasından diyeti bir boşluyorum oluyorum 92.

2001 ATKİNS diyetiyle tanıştım. 14 kilo verdim 1.5 ayda 79 kilo oldum tekrar .Yine çok mutluydum. Duramadım tabi orada oldum 94

2003 yılında 96 kilo olmuştum bile. BU arada ikinci bebeği istemeye başladık. Ama kilodan dolayı da korkuyoruz.

2005 yılında 98 kiloyla hamile kaldım. Doğuma giderken 114 kiloydum. Doğum sonrası 97 kiloya düştüm. Ama 105' çıkmam çok da vaktimi almadı. 33 yaşındaydım. 2 çocuk annesiydim. Başarılı bir çalışandım. AMA MORBİT OBEZ olmuştum sonunda. Son bir gayretle doktora gittim. diyet-akupunktur- yürüyüşle 22 kilo verdim. Sonra 10'unu geri aldım. Şimdi 93 kiloyum.BU sefer son diyerek kendimce kararlar aldım.DİYET YOK.DİYETİSYEN YOK.ŞOK DİYET YOK.Hamur işleri ve tatlılardan uzak duracak şekilde yeni bir yeme düzeni oluşturdum. Tatlı ihtiyacımı elma, mandalinden karşılıyorum artık.BU benim hayat tarzım olsun istiyorum. Bu defa kendimi daha iyi hissediyorum. 1.5 ayda topu topu 3 kilo verdim. Ama çok mutluyum. Çünkü kısıtlamalar yok. Listeler yok. BEN varım. BENİM tarzım var.Herkese ne yolla verirlerse versinler kalıcı sonuç almalarını öneriririm. Bir Obez olarak her zaman yanınızdayım.

4 yorum:

balim dedi ki...

En guzeli hayat tarzi yapmak sanirim Obez anne. Sonucta diyeti birakinca geri aliyorsun, ama hayat tarzinda arada bir kacamaklarda olsa oyle 10-20 kilo alinmaz. Kolayliklar dilerim.

Aysel dedi ki...

Gülten,
Belki de eskiden zayıf olduğum için hep bu bir süreç nasıl olsa eski haline gelebilirsin. Kilo almana sebep olacak bir
hastalığın yok diyerek kendimi kandırdım durdum. Ama sonuç 23-34 yaş aralığında tam 11 yıldır obez olarak yaşıyorum. En güzel yıllarımı obez olarak geçirdim. Umarım bu son olur. BUndan sonra sağlıklı ve orta kilolu bir bayan olurum. 70-76 aralığında kendimi beğenirdim. O kiloya düşsem yeter. 60'lı kiloları hayal olarak görü
yorum kendi açımdan...
Hadi bu sefewr başaralım!

Aysel dedi ki...

Arımayasilgisi,

ben de ilk defa doğru olanı yakaladığımı hissediyorum. Bu sefer olacak gibi. Kısıtlama koymuyorum kendime. Canım karbosu yüksek bir tatlı çektiğinde alternatifleri değerlendiriyorum. Mandalin, elma yiyerek bastırmaya çalışıyorum. bayramda da gittiğim yerlerde en fazla bir adet baklava yedim. yememe şansın olmuyor. Misafirlik zor iş bu yüzden.
Sevgiler...

Terazi dedi ki...

hikayemiz hemen hemen aynı..galiba yaşlarımız da..tek fark bende 3 çocuk var..ben de hikayemi yakında blogumda paylaşacağım..bu yıl olacak,inanıyorum..sevgiler..
peyker..

20 Ekimde 500. günüydü Mide ameliyatı olmamın. Geçen sene 20 Ekimde 80-81 kiloymuşum. 500. günde tartıldım 80 kiloydum. Kilo verme sürec...