18 Kasım 2011 Cuma

Cuma bildirimi

1 hafta daha geride kaldı.

İyiyim. Misafir kilolar yavaş yavaş toplanmaya başladılar. Aysel otelinde ayrılma zamanı geldi. Misafirlik bu kadar da uzun sürmez ki canım. Gene beklemeyiz, güle güle gidin ve bir daha da geri dönmeyin.

Bu sabah tartıda 101.9'u bile gördüm. 102.3 -103 arasında gün içinde gidip geliyorum.
Tartı manyağı oldum.

Kilo alırken tartıya 1 ay hiç yaklaşmazsın da verirken günde 15 deva çıkıp inersin, işte bu tam benimn klasiğim.

Düşük glisemik indeksli yiyecekler tükettiğimden gün içinde açlık nöbetleri olmuyor.

Ama daha önceleri yaptığım katı diyetlerden öğrendiğim bir şey var: Ne kadar katı diyet uygularsan o kadar çabuk bıkarsın ve azimle verdiğin kiloları umursamazlıkla geri alırsın.

Bu yüzden bu diyeti uygularken elimin arada bir ekmeğe, pilava, nadiren de şekere gitmesine izin veriyorum. Şöyle ki,

Bulgur tüketimi sınırlı da olsa serbest bu diyette. Ben de haftada bir gün kısır partisi düzenliyorum, haftada bir gün de 2-3 kaşık bulgur pilavı yiyorum.

Haftada bir gün yufkalı bir şey yiyorum (küçük bir dilim su böreği veya 1 lamacun mesela)

Haftada bir gün de bir dilim ekmek yiyorum. (Bazen tost, bazen de bir yemeğin yanında)

Meyve tüketimimi azaltmadım. Hergün mutlaka bir meyve tüketiyorum. Bazen de iki.

Salata ya da yoğurt hergün mutlaka birini yiyorum.

Sebze yemeklerini hergün olmasa da gün aşırı yiyorum.

Hergün sofrada et, balık, tavuk üçlüsünden birini bulunduruyorum.

Bakliyat haftada bir ancak yiyorumdur. Aslında etli öğünlerimin haftada en az 3'ünü bakliyat ile değiştirmem gerekir ama şuan onu başaramıyorum.,

Şeker en çok kaçındığım bu. Mümkünse haftada bir bile yemiyorum. Bazen eş dost toplantısında bir parça tatlı, kek ya da kurabiye yiyo

1 yorum:

Adsız dedi ki...

aysel yeniden dikkat etmeye ve kg vermeye başlamana çok sevindim..
ben hala bi dikiş tutturamadım..tebrik ederim bi dahaki uğramama 2li rakamlara geçmiş olmanı dilerim:)

20 Ekimde 500. günüydü Mide ameliyatı olmamın. Geçen sene 20 Ekimde 80-81 kiloymuşum. 500. günde tartıldım 80 kiloydum. Kilo verme sürec...