12 Haziran 2016 Pazar

Tüp mide ameliyat öncesi ve hastane dönemi

05.06 Pazar
Ameliyattan 2 gün önce
Yumuşak gıdalar tüketin.
Tarhana çorbası içtim.

06.06. Pazartesi
Sabah yağda yumurta domates ve peynirli kahvaltı yaptım.
11.00'da şekersiz kahve içtim.
16.00'da peynir domates yedim.
Bu saatten sonra katı gıda yasak.

19.00'da tarhana çorbası içtim.

23.00'te kan sulandırıcı iğne yapıldı.
23.30'da bir bardak su içip yattım.
Bu saatten sonra katı sıvı hiçbir gıda yenmeyecek


07.06. SALI
04.00'te tansiyon ilacımı bir minik yudum su ile içtim.
06.30'da evden çıktık.
07.00'de hastanedeydim.
Giriş işlemlerinden sonra odaya çıktım.
Burada hasta önlüğünü giydim.
8'e doğru sedyede ameliyathaneye götürdüler.
Anestezi doktoru damar yolu açtı. Uyudum.
09.45'te uyandırdılar. Ameliyat bitmişti.
10.30'da odaya getirdiler.
Karnımda ağrı vardı. Seruma kattıkları ilaç ile ağrı azaldı. Narkozun etkisiyle midem bulandı, kusmaya çalıştım. Hemşire "Size kusma önleyici ilaç yaptık. Kusmazsınız" diyormuş. Ben de "Banane ben kusacağım" diye söyleniyormuşum. Hatırlamıyorum.
Başım dönüyordu narkozun etkisiyle.
13.00'te ilk yürüyüş. Başım dönüyor. Kısa bir yürüyüş yaptım.
Sonraki her saat başında refakatçi kızım eşliğinde yürüdüm. Odaya gelince de içinde top olan bir malzeme var. Onu üfleyip topları kaldırmaya çalıştım. Arkasından da sırtıma hafif hafif vurdular. Bu akciğer içinmiş. Ameliyat sonrası akciğer çalışsın diye imiş.

12.00'de uyudum.
Üstten getirmek ve balgam çıkarmak yoluyla çoğu gazı çıkardım. Ama yine de gece karnım davul gibiydi, gece kalkıp yürüdüm bir kaç kez.
Her gün 4 serum verdiler.
Bir kolda serum var. Karından sarkan diren var bir de. Yürümek bu sebeple başta zor geldi. Ama geçiyor.

08.06 Çarşamba
Bugün iyiyim. Ağrım yok. Seruma devam. Bugün de bir şey içmek yasak. 48 saat hiçbir şey içmiyorsunuz.
Serum verdikleri için susamıyorsunuz. Ama ağzımın içi kuru. Bir de dil altı verdiler sabah tansiyonum 16/10 çıkınca. O da iyice kuruttu.

Bugün 8'den itibaren saat başı yürümeye devam.

Bugün midemde kramplar oldu. 2 gündür boş olduğu içinmiş.
Akşam 8 gibi iğne yaptılar serumun içine. İyi geldi.

Üfleme çok önemli. Topları kaldırmanız gerek. 10 gün devam edecekmişiz bu egzersize. Ameliyatta akciğerler sönermiş. Bu egzersiz ile iyileşecek. Eğer yapılmazsa ateş şikayeti ile hastaneye geri geliyormuşsunuz. Benden bir gün önce ameliyat olan bir hanım bu yüzden taburcu olup akşama geri geldi. Sonra benimle taburcu oldu.


09.06. Perşembe
Bugün mavi su kaçak testi günü.
07.00'de mavi suyu içtim.
08.30'da diren baktım temiz rahat bir nefes aldım.
10.00'da su ve elma suyu getirdiler. 20 dakikada 10 ml su ve elma suyunu değişmeli olarak içtim.
Tansiyonum yine yükseldi. 2 dil altı verdiler. Eve gidince de tansiyonun yükselirse dil altı kullan dedi doktor. Bir aydan sonra gerekli olursa tansiyon ilacıma tekrar  başlayacağım.

10.06 Cuma
07.00'de son antibiyotik ve kusma önleyici serum takıldı. 20 dakikada bitiyor zaten.
Saat 9 gibi Sinem hemşire gelip direni çıkardı. Yatağa yattım direniş çekerken son anda bir acı oluyor. Kan sulandırıcı vurulurken gibi bir acı. Dayanılmaz değil yani.
Damar yollarını çıkardılar. Ellerimin üstü yapıştırıcı bantlar yüzünden kapkara olmuştu. Bol krem sürünce temizleniyor. Ben öyle yaptım. Kremi sabun gibi bolca elime sürdüm. Ovaladım.  Temizlendi.

Toplamda 12 serum taktılar. Hal böyle olunca 3 gün gitmedi serum, damar tıkandı, yeni damar yolu açtılar.

3 gün antibiyotik kusma önleyici gibi ilaçlardan oluşan mini kokteyl serum verdiler.

3 gün kan sulandırıcı iğne yapıldı, evde de 10 gün devam.

Ateşim normalde 36'dır. 37.1 oldu. 3 gün boyunca da 36.6-36.8 arası gelip gitti. Eve gelince de akşam yüzüm yandı. Narkozdan mı ameliyattan mı bilmiyorum.

Her sabah ameliyatı yapan doktorum Cemal Kara ve diğer doktor Türker Karabuğa ziyaret ettiler. Ayrıca asistan doktor Özgün doktor da her gün gelip sonuçları kontrol etti. Şikayetim olup olmadığını sordu. Hepsi de iyiydi.

Cuma sabah reçetemi hazırladılar. Saat 10'da vedalaşıp ayrıldık.

Eczanede yazılan mama ve protein tozunun tam parasını ödedim. Devlet ödemiyor dediler. Kan sulandırıcı ve mide koruyucu hepsine 450 tl ödedim.




Hiç yorum yok:

20 Ekimde 500. günüydü Mide ameliyatı olmamın. Geçen sene 20 Ekimde 80-81 kiloymuşum. 500. günde tartıldım 80 kiloydum. Kilo verme sürec...